Köpvillkor på rebelz.se
Rebelz Sporting Goods AB:s köpvillkor
Priser
Samtliga priser är angivna i kronor (SEK) inklusive moms. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Rebelz Sporting Goods AB inte råder över, t ex valutaförändringar eller ändrad moms.
Vi använder följande princip gällande avrundning av priset i webbshoppen: 1-49 öre avrundas neråt och 50-99 öre avrundas uppåt. När betalning sen sker via t. ex. Klarna så sker ingen avrundning alls. Det innebär att det i vissa fall (oftast när man köper en reavara) kan vara så att man ser ett pris i webbshoppen och att ett annat pris dras från t. ex. betalningskortet.
Vid försäljning till andra länder inom EU betalar kunden svensk MOMS. Vid försäljning till länder utanför EU betalar kunden inte svensk MOMS. Dock betalar kunden mottagarlandets MOMS/VAT och tullavgift och eventuella andra avgifter.
Betalning
Betalning sker enkelt och säkert med Klarna Checkout. Via Klarna kan du betala via betalkort, internetbank samt faktura. Klarna samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. I övrigt hänvisar vi till Klarnas villkor.
Betalning kan också ske via Stripe (kortbetalning), Swish och PayPal. För beställningar som skickas utanför Sverige går det bara att använda Stripe och PayPal som betalningsmetoder.
Porto- och fraktavgift
Rebelz Sporting Goods AB väljer lämplig speditör när produkterna ska levereras. Som standard används DHL:s tjänst DHL Servicepoint där leverans sker till närmaste paketombud från postnumret som finns angivet på ordern. Det är alltid väldigt viktigt att rätt postnummer anges på ordern, skriver kunden fel postnummer så kommer paketet skickas via närmsta ombud till det felaktiga postnumret. Var därför extra noggrann med att kontrollera postnumret när du lägger en order. Om paketet väger över 20 kg används andra tjänster så som tex DHL Paket eller DHL Home Delivery. Leverans sker endast inom Sverige i fall ej annat avtalats. Normal leveranstid är på 1-3 arbetsdagar inom Sverige. Dock kan vi inte påverka förseningar som är utanför Rebelz möjlighet att styra över, så som tex förseningar eller liknande hos speditören och ombud. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och felaktiga uppgifter som kan innebära försenad leverans. Leveranstiden baseras på den produkten med längst leveranstid. Köparen ansvarar för att under beställningen ange korrekt leveransadress och samt hämta ut leveransen hos paketombudet. Vid beställningen anges fraktavgiften. Vid beställning av beställningsvaror kontakta då alltid kundtjänst för beställning och leveranskostnader. Detta anges alltid under aktuella produktbeskrivningar.
Beställning av varor som ej finns i Rebelz Sporting Goods AB:s lager levereras direkt från leverantörens lager. Det innebär en längre leveranstid. Leveranstiden beräknas till 5-14 arbetsdagar. Produkter som är beställningsvaror är markerad med ”Beställningsvara” vid knappen ”BESTÄLL” i webbshoppen. På varje produktsida som är en beställningsvara skriver vi också leveransinformation.
Vid leverans utanför Sverige använder vi normalt Fedex som speditör.
Vänligen notera att vi aldrig skickar beställningar till postboxar. Detta då det inte går att skicka till postboxar via DHL eller Fedex. Ange alltid din aktuella bostadsadress.
Kunden måste själv hämta ut paketet hos paketombudet och legitimera sig när detta sker. Normalt är det möjligt att ett ombud hämtar ut paketet men måste då ha med sig giltig legitimation + giltig legitimation för personen som står på ordern.
Vid leverans av ordrar till DHL:s paketautomater är det oerhört viktigt att rätt mobilnummer anges på ordern innan ordern skickas från Rebelz. Detta då det kommer en engångskod till det mobilnumret. Engångskoden går att skicka om till ett annat mobilnummer mot en kostnad av 250 kr (detta är DHL kostnad för att byta mobilnummer).
Om ett ombud har fullt har transportören rätt att skicka paketet till ett annat ombud.
Vid tillfällen då transportören tappar bort ett paket har transportören upp till 30 dagar på sig att hitta paketet och leverera det. Detta har tex DHL som standard i sina avtal och det är inget Rebelz kan påverka. Vi försöker hitta en lösning som passar dig som kund om detta skulle hända. Normalt om DHL inte hittar paketet efter en vecka så brukar Rebelz försöka skicka ut en ny order till kunden (ifall varan/varorna finns i lager hos Rebelz samt att kunden går med på att returnera den första ordern om DHL hittar paketet och skickar det vidare till ombudet).
Outlösta paket
Paket finns normalt hos paketombudet i maximalt 14 dagar från det datum då paketet levererades till paketombudet. Efter den maximala lagringstiden hos paketombudet skickas paketet tillbaka till Rebelz Sporting Goods AB. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. (minimiavgift 299 kr) vid outlösta paket. Normalt dras avgiften av vid återbetalningen alternativt skickas en faktura till kunden med 14 dagars betalning. Vid ej betald faktura lämnas ärendet till inkasso.
Flytt av paket mellan ombud
Om kunden vill flytta ett paket från ett ombud till ett annat kan detta göras till en kostnad av 249 kr. Tiden för att flytta ett paket mellan två olika ombud tar ca 5-7 arbetsdagar normalt.
Ångerrätt och returrätt
Returrätt inom 14 dagar från det att kunden mottagit varan. Varan skall vara oanvänd och i komplett originalförpackning. Återbetalning sker endast då varorna returneras i helt skick. Du väljer själv om du vill ha återbetalning eller en annan vara i utbyte. Hygienartiklar så som underkläder, tandskydd eller suspensoarer kan av hygieniska skäl ej returneras eller bytas. Kontakta alltid kundtjänst innan du returnerar produkten. Vid byte eller återbetalning kontaktar du vår kundtjänst som ger dig ett returnummer. Märk alltid ditt returpaket med detta nummer och inkludera en kopia på kvittot/ordersedeln. Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal. Skicka tillbaka varan i liknande emballage som den mottogs i. Notera att det är varans skick vid framkomsten till Rebelz Sporting Goods AB som är avgörande för om varan kan anses ha returnerats i helt skick. Retur sker på kundens bekostnad och risk. Returen måste skickas från samma lands som var mottagarland vid beställningen.
Kunder i Sverige har 14 dagars bytesrätt. Varan skall vara oanvänd och i komplett originalförpackning.
Kunder i Sverige kan köpa en DHL-returfrakt via Rebelz förutsatt att returen väger under 20 kg. För mer info se följande länk: rebelz.se/returer.
Om kunden väljer att inte köpa returfrakten via Rebelz ska returen skickas till:
Rebelz Sporting Goods AB
Nystrandsgatan 31
63346 Eskilstuna
Brodering/Tryck/Specialanpassningar
Öppetköp eller bytesrätt gäller ej på varor som är specialanpassade efter kundens önskemål tex brodering eller tryck på produkter.
Reklamationer
Vid reklamation kontaktar du vår kundtjänst som ger dig ett returnummer. Märk alltid paketet med detta nummer. Rebelz Sporting Goods AB tillämpar konsumentlagen vid hantering av reklamationer. En produkt kan endast reklameras vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt efter det att du upptäckt felet så skickar vi en ny, felfri vara. Kan felet inte avhjälpas kommer återbetalning att ske. Vid reklamation betalar du själv kostnaden för retur till vårt lager. När varan inspekterats av vår personal, och felet konstaterats, kommer vi att återbetala kostnaden för returportot.
Kosttillskott
Vid beställning av kosttillskott så skickas dessa produkter direkt från leverantören. Vid beställning av andra produkter i samma beställning så skickas normalt ett paket från Rebelz samt ett paket med kosttillskottet från Rebelz leverantör. Ingen extra frakt till kommer för dig som kund.
Presentkort
Presentkorten på rebelz.se är digital presentkort. Det innebär att presentkortet kommer i form av ett e-post meddelande med en presentkortskod till mottagaren. Presentkortskoden använder sen mottagaren när personen ska handla på rebelz.se. Man anger presentkortskoden i varukorgen innan man går till kassan och betalar på rebelz.se. Giltighetstiden på presentkorten är 1 år från och med köpdagen. När giltighetsperioden har gått ut kan presentkortet inte användas som betalningsmedel vid köp, inte återaktiveras och dess kvarvarande ej förbrukade värde kan inte heller återbetalas. Vid retur av en vara som är betald med presentkort kommer summan att återföras tillbaka till presentkortet. Rebelz kan inte hållas ansvarigt för presentkort som tappas bort eller blir stulna. Kunden ansvarar för att skydda presentkortskoden på ett säkert sätt så ingen obehörig kan komma över presentkortskoden och använda den.
Beställning
Kunden måste vara minst 18 år för att beställa varor. Om kunden är under 18 år krävs skriftligt samtycke från målsmans som sedan kan kontrolleras per telefon eller e-post. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.
Personuppgiftsregister enligt PUL, personuppgiftslagen
När du som kund fyller i dina personuppgifter godkänner du att dessa uppgifter registreras och används av Rebelz Sporting Goods AB. Dessa uppgifter är nödvändiga för att Rebelz Sporting Goods AB ska kunna ge bästa service, för kontakt och leverans av varor. Rebelz Sporting Goods AB förbinder sig att inte sälja eller på annat sätt överlåta dina uppgifter till någon utanför företaget.
Personuppgiftsregister enligt GDPR
Läs Rebelz Sporting Goods personuppgiftspolicy.
Cookies
När du besöker webbplatsen använder vi cookies, du hittar mer information om hur vi behandlar cookies i vår cookiepolicy.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
Avtal om konto hos Rebelz
Du kan registrera ett konto på rebelz.se. När du skapar ett konto godkänner du att Rebelz samlar in uppgifterna som du lämnar vid registreringen och knyter dessa till inköpshistorik, önskelista och betalsätt.
Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför Rebelz Sporting Goods AB:s rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, zombieattack, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.