RETURER & BYTEN

Här hittar du information om hur returer och byten går till på rebelz.se.

1. Läs informationen gällande ångerrätt och returrätt i köpvillkoren. OBS! Man kan inte returnera varor som man har tränat i eller tvättat dom.

2. Maila till info@rebelz.se om att du vill göra en retur.
Följande information ska finnas med i mailet.

– Ordernumret som du fick vid beställningen.
– Information om du vill lämna tillbaka varan eller byta den mot någon annan.
– Ange om du vill köpa returfrakten via Rebelz (se punkt 3).

3. Du kommer få ett returnummer av oss. Returnumret ska du märka paketet med när du skickar tillbaka returen. Tänk på att paketera returen i en postorderpåse eller liknande. Kunden står för returkostnaden. Om du vill byta till en annan storlek eller produkt så står vi för frakten tillbaka med den nya produkten.

Kunder i Sverige kan boka en DHL-returfrakt via Rebelz förutsatt att returen väger under 20 kg. Returfrakten kostar 59 kr per 4 kg (tex om du skickar tillbaka något som väger 5 kg så är returkostnaden 118 kr). Betalningen av returfrakt sker via Swish eller bankgiro till Rebelz. När betalningen är slutförd kommer du få ett sändningsnummer för returen. Ta med dig paketet till ett DHL Servicepoint och be dom skriva ut en returetikett för sändningsnumret och fäst den sen på paketet och lämna över paketet till ombudet. Alla returer som köps via Rebelz är spårbara.

Om du väljer att inte köpa returfrakten via Rebelz ska returen skickas till:
Rebelz Sporting Goods AB
Svista 3B
63502 Eskilstuna

4. När vi har fått returen och den har blivit godkänd skickas utbytesvaran till dig via DHL Servicepoint. Om du vill lämna tillbaka produkten så sker återbetalning.

Återbetalning där betalningsmetoden var Klarna sker via Klarna.
Återbetalning där betalningsmetoden var Paypal sker via Paypal.
Återbetalning där betalningsmetoden var kortbetalning via Stripe sker via Stripe.
Återbetalning där betalningsmetoden var Swish sker via banköverföring.