REBELZ Kundtjänst och information

E-post adress: info@rebelz.se
Telefon: 0700-058058

Företagsnamn: Rebelz Sporting Goods AB
Organisationsnummer: 556952-0694
Momsregistreringsnummer (VAT-nummer): SE556952069401

Besöksadress: Gredbyvägen 16, 63221 Eskilstuna (vid parkering bakom Kungsgatan 67,63221 Eskilstuna)

Bankgiro: 515-6591

Rebelz Sporting Goods AB innehar F-skattebevis.

På Facebook hittar du oss på www.facebook.com/rebelzsweden

På Instagram hittar du oss på instagram.com/wearerebelz

Hashtagen som vi använder är #WeAreRebelz. Vi hoppas att du också använder den.

FRÅGOR OCH SVAR

Hur fungerar det att beställa från rebelz.se?

1. Om du vill så kan du börja med att skapa ett konto på rebelz.se. Fördelen med att skapa ett konto är att du kommer att kunna se dina tidigare beställningar nästa gång du lägger en beställning. Du kan registrera dig genom att klicka på ‘LOGGA IN’ till vänster om varukorgen.

2. Lägg de varor du vill köpa i varukorgen. Du kan editera varorna i varukorgen genom att klicka på ‘VARUKORG’ uppe till höger på rebelz.se.

3. När du är lagt till de produkter du vill köpa klickar du på ‘VARUKORG’. Om du har en rabattkod kan du ange den i rabattkodsfältet och sen klicka på ‘ANVÄND RABATTKOD’. Klicka på ‘FORTSÄTT TILL KASSAN’ för att slutföra beställningen och betala.

4. Vi skickar sedan paketet till den adress du angav vid beställningen. Normalt skicka alla beställningar inom Sverige med DHL Servicepoint. Om någon vara mot all förmodan skulle vara slut kontakter vi dig snarast möjligt. När din beställning har levererats till ditt DHL Servicepoint kommer du bli aviserad via SMS till det telefonnumret som du angav vid beställningen alternativt via e-post. OBS att personen som står på beställningen måste hämta ut paketet, då mottagaren måste legitimera sig.

5. Om du har valt att betala via Klarna Checkout och valt faktura som betlningsmetod så kommer fakturan att skickas via e-post från Klarna så fort vi har släppt ordern hos Klarna.

Vilka betalningsmetoder finns tillgängliga på rebelz.se?

Inom Sverige så kan man betala via Klarna, kortbetalning, Swish samt Paypal. För övriga världen är det kortbetalning eller Paypal som gäller.

Varför får jag inte valet faktura som betalningsmetod i Klarna Checkout på rebelz.se?

Den vanligaste orsaken är att leveransadressen inte är samma adress som du står skriven på. Enklast är om du kontaktar Klarnas kundservice direkt om du har frågor gällande vilka betalnings möjligheter du har via Klarna.

Jag valde att betala med faktura från Klarna, när och hur får jag min faktura?

Rebelz släpper din faktura från Klarna när ordern är skickad. Du får fakturan via e-post. Normalt sker detta samma dag som du lägger din beställning. Du kan alltid logga in på klarna.se och där du har en översikt över alla dina köp via Klarna.

Alla produkter som finns i lager på rebelz.se finns de i butiken i Eskilstuna också?

Ja, med undantag för kosttillskott. Vill du vara säker på att en vara inte tar slut innan du kommer till Rebelz butiken så kan du kontakta oss om du vill lägga undan produkten eller så kan du lägga en order via rebelz.se och välja att hämta ut produkten i butik som leveransmetod.

Hur snabb leveranstid har ni?

Inom Sverige tar det normalt 1-2 arbetsdagar. Vi skickar alla beställningar via DHL Servicepoint i Sverige. Det kan ta någon dag extra om paketet ska till ett Servicepoint som inte har daglig utkörning eller om Servicepointet ligger på en ö.

Till Norge, Finland och Danmark tar det normalt 2-4 arbetsdagar. Detta gäller normalt också för övriga Europa och USA. Vi skickar då med Fedex.

Kan jag byta produkt eller storlek?

Absolut, all information gällande returer och byten finns att läsa här.

Jag är osäker på vilken storlek jag ska köpa, kan jag kontakta er och få rekommendationer?

Självklart. Vi kan även måtta dräkter vid behov. Du når oss enklast via e-post vid frågor om storlekar men även på telefon under dagtid. Om du e-postar oss så tänk på att inkludera din längd och vikt.

Kan ni beställa hem produkter från era leverantörer som inte finns på rebelz.se?

Ja, om produkten finns i lager hos leverantören så brukar vi alltid kunna göra det. Släng iväg ett mail till oss så ska vi se vad vi kan göra.

Kan ni skicka en order till Norge som gåva?

Nej, alla beställningar utanför Sveriges gränser skickas med “kommersiell” som syfte. Vi anger också alltid korrekta tullvärden.

Erbjuder ni klubbarrabatter vid större inköp?

Normalt så gör vi det. Dra iväg ett mail till oss så snackar vi ihop oss.

Kan man beställa custom produkter från er?

Ja, vi kan erbjuda custom produkter så som rashguards, shorts, spats, gi’s, patchar, handskar mm. Minimum order är normalt 50st. Kontakta oss för kostnadsförslag.

Kan jag förbeställa en vara som jag vet att ni kommer få in i lager?

Ja. Kontakta oss via e-post så lägger vi upp en förbeställningsorder. När ordern är betald och varan kommit i lager skickas varan till dig.

Finns det produkter i Rebelz butiken i Eskilstuna som inte finns på rebelz.se?

Ja. Det finns vissa produkter som vi inte vill eller kanske inte får sälja online.

Vart skriver jag in min rabattkod?

Om du har en rabattkod skriver du in den i rabattkodsfältet i varukorgen och klickar sen på ANVÄND RABATTKOD.

Jag missade att ange min rabattkod, kan ni lägga till den i efterhand?

Tyvärr inte. Om vi inte har hunnit skicka din order så kan vi avbryta ordern och du lägger en ny order via rebelz.se.

Vilka är Rebelz?

Daniel Rosendahl

Jag startade företaget Submission Fighting 2010 som sedermera skulle bli Rebelz. Det är mig ni pratar med i telefon, e-postar med och träffar i butiken. Du kan följa mig på Instagram under namnet @submissionfighting.

Tamino Emmoth

Tamino är extraanställd under 2017 och kommer finnas i Rebelz butiken men även hjälpa till med att packa beställingar.